Uteträning i Linköping

Genom att träna ute med oss får du frisk luft, avkoppling för sinnet och naturlig träning för hela kroppen. på en och samma gång. Till en början kanske du är skeptisk till att ge dig ut i ur och skur, men när du väl har börjat är det svårt att sluta. Varje väder och varje årstid har sin tjusning och inget träningspass blir det andra likt. Vi vill också att träningen ska vara en källa till glädje och gemenskap, vilket i sig skapar längtan till nästa pass. 

Vad innebär ett utecrosspass?

Inget utecrosspass är det andra likt, de varieras från gång till gång. Gemensamt för alla pass är att vi tränar både styrka och kondition samt att vi använder oss av den egna kroppen och naturen som redskap. Med lekfullhet och genom att blanda singel, par och gruppövningar så skapas en härlig gemenskap och det blir kul att träna! När du tränar Utecross är det inte bara kroppen får sitt, utan du får även en mental boost av att vara ute i den friska luften och ta del av naturens olika skiftningar och lugnande inverkan,

Vem kan vara med?

Vi vill att alla ska känna sig välkomna och kunna vara med på våra Utecross-pass, oberoende av om du är van vid att träna eller vill börja. Genom att ge lättare och svårare alternativ till övningarna samt genom att var och en kan utföra övningarna i sin egen takt kan man träna på sin nivå. Då vi ofta inleder passen med att jogga en kort bit underlättar det om du kan springa någon kilometer.

Bra att tänka på

För att träna med oss behövs inga moderiktiga träningskläder 🙂 Det kan dock vara lämpligt att anpassa kläderna efter vädret. Klä dig gärna i lager så att du enkelt kan ta av dig när du blir varm.
Handskar är skönt att ha som skydd mot barr, smuts och blöta. .

Aktuella pass och anmälan

Hos oss kan du anmäla dig till en termin alternativt betala per gång om plats finns.
För att alla ska få ut det mesta av träningen har vi ett tak på antalet deltagare per gång. Om du anmäler dig till  termin har du alltid en plats på passen och behöver inte anmäla dig till varje tillfälle. Anmälan till enstaka tillfällen kan göras i mån av tillgång.
För anmälan och mer information om aktuella pass se under Aktuella aktiviteter. 

Vill du prova på?

Vill du testa vår utomhusträning för att se om det är något för dig? Skicka ett mejl till anneli@utehalsa.se så löser vi det.

Om du har några andra frågor som du inte hittar svar på här, kontakta oss så får du svar även på dem. 

Passen bygger till stor del på på CrossNature, klicka för mer info.

Sagt om crosspass

För mig är crosspasset ”veckans höjdpunkt”. Att missa övriga pass i veckan gör inget, men crossen vill jag verkligen gå på!

/Joakim T

Det jag uppskattar med crosspasset är att man får väldigt mycket ut av den tid man lägger – kondition, styrka, snack med trevliga kollegor och dessutom frisk luft!

/Anders H

Jag tycker att passen känns välplanerade och innehåller en bra blandning av övningar (styrka såväl som kondition) vilket gör att de flesta kan delta. I många fall presenteras alternativ för att göra det antingen lättare eller tyngre vilket även det bidrar till att passet är bra för många.
 

/Sofia D

Crosspasset ger en omväxlande och allsidig träning och det är så skönt att genomföra det utomhus året runt.

Att träna i grupp ger mig både inspiration och motivation till att faktiskt komma ut i ur och skur!

/Johan B

Utomhuscrossen är en av veckans höjdpunkter året om! Jag uppskattar verkligen blandningen av styrka och
kondition samt att det är enkelt att individanpassa träningsgraden.
Vill jag ha en riktig hårdkörare är det bara att gå all in.

Känslan efter ett crosspass utomhus är underbar, ju sämre väder och lerigare skor – desto härligare
brukar det kännas när vi kommer in!

/Tea G

 

Det perfekta passet för dig som vill komplettera din konditionsträning med styrka och rörlighet, men inte vill gå in i gymmet.

/Marcus B

För mig är crosspasset veckans viktigaste och bästa träningspass. Att få vara ute året runt och träna tillsammans i grupp passar mig perfekt och att jag dessutom tydligt märker att jag blir både starkare och har fått mindre problem med leder och rygg är positiv bonus. Numera orkar jag åka slalom 9-16 varje dag i en hel vecka utan att få träningsvärk. Anneli varierar passen med nya överraskningar varje vecka och hennes glada tillrop och välmenande små gliringar kryddar anrättningen på ett positivt sätt.

/Magnus H